Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

søndag 28. februar 2021

Guds forunderlige raushet

Kjære Far

Det hender at jeg undres: Har din nåde vært forgjeves?
Og om den gikk til spille, hvordan skulle det forklares?
For dersom den er ny hver dag mens dette livet leves
Står nåden også denne dagen klar til å erfares.

Det ville være dumt å la den sjansen gå ifra meg
Og sløse bort slik raushet nå mens dagen går mot kveld
Da vil jeg heller fråtse i all godheten ifra deg
Og ber om at jeg fylles av den samme raushet selv!

Hilsen Jostein

__________________________
Bibelske referanser: 

"Som hans medarbeidere oppfordrer vi dere til ikke å ta imot Guds nåde forgjeves."
2 Korinterbrev 6:1

Herren er nådig, vi går ikke til grunne.
Hans barmhjertighet tar ikke slutt,
den er ny hver morgen.
Din trofasthet er stor.
Klagesangene 3:22-23

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...