Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

torsdag 16. juli 1981

Ego

Å, Herre . . .*

Egoet i meg
gir meg mange bataljer,
jeg håper du forstår,
og går ikke i detaljer.
Det prøver til og med
å ta fra deg makten,
og styre min verden
og nyte prakten.
Jeg prøver å sulte egoet ut,
men uten hell:
Egoet klarer
å nære seg selv!
Gi meg styrken
til å motstå dets bedrag
og nagle det til korset 
hver eneste dag!

Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans
* Fra kapittelet: 'Å Herre . . . jeg er din!'
________________________________
Originalteksten:

Ego

O LORD!*
O Lord! - 1981 p. 19


The `Me' in me
Insists upon attention
In ways, if You don't mind,
I will not mention.
It even tries to
Take away Your throne,
And rule over my mini-world
Alone!
I've tried to starve this ego
But it feeds
Upon itself!
No nourishment it needs.
Give me the grit
To down it and defy it;
To take the nails 
And daily Crucify it

From the chapter: 'O Lord . . . I'm Yours!'

_______________________
Bibelsk belegg:
For eksempel:

Jeg kjemper mot meg selv og tvinger kroppen til å lystre, for at ikke jeg som har forkynt for andre, selv skal bli forkastet. 
1. Korinterbrev 9:27 

Jeg mener ikke at jeg alt har nådd dette eller allerede er fullkommen, men jeg jager fram mot det for å gripe det, fordi jeg selv er grepet av Kristus Jesus. 
Filipperbrevet 3:12 
___________________________________
 Postet på FACEBOOK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...