Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

torsdag 3. mars 2022

Ro ned

Jeg har delt Sissel Kyrkjebøs fantastiske tolkning av Chuck Girard's "Slow down" både i video andakt og i blogginnlegg tidligere*. Den passer så godt når det er litt røft rundt oss - og slik er det nå når Ukraina-krigen raser og flere fortsatt er syke med covid rundt oss. Jeg vet at det er noen som følger meg på FB som ikke føler seg helt hjemme i engelske sangtekster. Originaltekster vil nesten alltid være bedre enn oversettelser, og denne er kun ment som en hjelp for dem som vil ha norsk tekst som støtte:

Link til youtube
Midt i kaos og forvirring
I en tid hvor ondskap skjer
Når min tanke er på vandring
Er det en stille røst som ber:

Ro ned, ro ned,
I stillhet vent, ja, vent
På Herrens egen ånd.
Ro ned og hør hans røst
Og vit at han er Gud.


I en tid hvor troen prøves
Og jeg står på utrygg grunn
Når ting tårner opp omkring meg
Kommer stemmen stille fra hans munn:

Ro ned, ro ned,
Vær stille barn og vent, ja, vent                 _____________________________________________
På Herrens egen ånd.                                 * 
Se: Tiden som er gitt oss som ble skrevet i mars 2020.
Ro ned og hør hans røst
Og vit at han er Gud.
Ja, vit at han er Gud.

Den engelske teksten:

In the midst of my confusion
In the time of desperate need
When I am thinking not too clearly
A gentle voice does intercede

Slow down, slow down,
be still Be still and wait,
on the Spirit of the Lord
Slow down and hear His voice
And know that He is God

In the time of tribulation
When I'm feeling so unsure
When things are pressing in about me
Comes a gentle voice so still, so pure

Slow down, slow down,
be still, my child Be still and wait,
on the Spirit of the Lord
Slow down and hear His voice
And know that He is God 
And know that He is God.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...