Her finner du noen av tekstene jeg har skrevet, oversatt eller gjendiktet.
Tekstene er ordnet alfabetisk i høyre kolonne.

søndag 14. juni 1981

Bevis

Å Herre . . .*

Jeg er ikke et prakt-eksemplar
i ord eller handling
som beviser din nådes evne
til forvandling!
Ikke en ‘prøve’ som består
inspeksjon,
ikke en ‘bekreftelse’
på Åndsfylt perfeksjon!
Troen min kan skrante
tilliten er halt,
Men at du fortsatt håper for meg
- betyr egentlig alt.

Jeg er ikke rare eksemp’let
når sant skal si’s,
men om din tålmodighet
er jeg et levende bevis!
Norsk gjendiktning: Jostein Nielsen
Original: John Gowans
* Fra kapittelet: 'Å HERRE . . . jeg lærer'
________________________________

Originalteksten:

SAMPLE
1981 - page 57

O LORD! *

I'M not a first-class sample Lord,
it's true,
Of what Your All-transforming grace
Can do!
No 'specimen' to hold up
For inspection,
No 'evidence'
Of Spirit-wrought Perfection!
My faith is sometimes flawed,
My trust in tatters,
But You still hope for me,
That's all that matters.

I'm not much of a sample
It's the truth.
But of Your patience 
the living proof!

* From the chapter: 'O LORD . . . I'm learning!
______________________________
Bibelsk belegg
For eksempel: 

«Herren er Herren, en barmhjertig og nådig Gud, 
sen til vrede og rik på miskunn og sannhet!»
2 Mosebok 34:6
 
Alle de som Far gir meg, kommer til meg, 
og den som kommer til meg, vil jeg aldri støte bort.
Johannes 6:37
_____________________________ 

Publisert på Facebook

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del mitt åk

Når jeg er trøtt og allting går i stå for meg Når ting jeg regnet med Kun hurtig for forbi Når i min tanke Tvilens skyer truer meg Da trenge...